דיון
שם ועדה: מועצת העיר 16 יהוד מונוסון
תאריך ישיבה: 30.12.2020
אישור מועצת העיר להצעת תקציב העירייה לשנת 2021.
ישיבת מועצת העיר יהוד מונוסון 12/20
יוזם: יעלה מקליס
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

גיל סימנהויז: הסדר יהיה כזה, שעכשיו יכנסו מנהלות ומנהלי אגפים, אחת אחרי השני, יציגו בקצרה את עיקרי הפעילות של האגף שלהם בשנת 2021, לאחר מכן הגזבר יציג את התקציב השוטף, את תקציב הפיתוח, את ההסברים שלו, כמובן, כל מי שיש לו שאלות יוכל לשאול. אנחנו נתחיל עם מנהלי האגפים. אגף החינוך, בבקשה.

מירי אור גוטפריד:    ערב טוב לכולם. היעדים של אגף החינוך לשנת 2021. לפני כשנה, אגף החינוך

יצא בתוכנית חומש, שאמורה לעבוד, מן הסתם, כשמה כן היא, למהלך חמש שנים עם חמישה יעדים עיקריים. אנחנו יודעים לומר שבתוך תהליכי חינוך, הדברים לא מתבצעים באבחה אחת, ואנחנו צריכים את הדרך לעבור, ולכן, חמשת היעדים של תוכנית החומש שלנו, הם קידום ההישגים הלימודיים, הרגשיים, החברתיים והערכיים, בשני הטווחים, של המיצוי והמצוינות, טיוב אקלים חינוכי, ופה טבענו כמה תתי סעיפים, כשאנחנו מדברים על אקלים חינוכי, כי זה הרי נושא רחב מאוד, דיברנו בהקשר הזה על מניעת אלימות, דיברנו על מעורבות חברתית אזרחית, דיברנו על יחסי קירבה ואכפתיות, ודיברנו על קבלת האחר והשונה. היעד השלישי הוא קידום החדשנות הפדגוגית, וההקשרים שנוגעים לתחום הזה, כי גם פה זה תחום רחב מאוד. פה טבענו שלושה עקרונות: עיקרון של פיתוח ההון האנושי, שכפי שידוע, אנחנו עושים את זה עם ד"ר אייל דורון, סביב הנושא של ערך היצירתיות, אנחנו מדברים על שילוב הטכנולוגיה בהוראה, כי היום יותר וכל, והנה הקורונה הוכיחה לנו את זה, שמעתי את גיל מדבר ככה על השלכות הקורונה, הטכנולוגיה היא מקדם ומאיץ של כל מה שקשור לחדשנות. והחלק השלישי, איך אנחנו בעצם משדרגים, מפתחים ובונים, בכל שלושת השלבים הללו, את מבנה החינוך שלנו, כי גם פה, מחקרים מראים את הקשר שבין המבנה והתפיסה הפדגוגית החדשנית, ולשם אנחנו חותרים, סביב כל מה שקשור לאסטרטגיית מבני חינוך. העיקרון הרביעי בתוכנית החומש, זה תוכנית רצפים. רצפים חינוכיים מבוקר עד ערב. אנחנו מחזיקים בתפיסה הקהילתית של יהוד מונוסון, שרואה את הילד והילדה לא רק בין 08:00 ל- 13:00, אלא רואה את התלמיד והתלמידה מבוקר ועד ערב, ולכן אנחנו מחפשים לאורך כל הדרך את ההקשרים שבין הפורמאלי לבלתי פורמאלי, שבין שכבות הגיל במעברים מגן ליסודי, מיסודי לחטיבת ביניים, ומחטיבת ביניים לתיכון, ועל הנושא הזה של הרצפים, אנחנו עובדים מאוד חזק. ואחרון חביב, האקו-סיסטם העירוני, היום בתפיסה החינוכית החדשנית, לא ניתן לראות את החינוך רק בתוך מבני החינוך, צריך להסתכל על זה הרבה יותר רחב, בהקשרים ושותפויות עם הורים, עם אקדמיה, עם צה"ל, עם תעשיה מקומית שיש לנו, תרבות ועוד כהנה וכהנה, ולשם אנחנו חותרים, ואת האלמנטים האלה אנחנו מחפשים. השנה, 2021, אנחנו נשים דגשים, ספוטים, על שניים מתוך חמשת עקרונות תוכנית החומש.
0 נגד
2 חסר
אורי שנהר,ויקטור גנח
3 נמנע
אמנון סעד,יפעת זמיר,הדר מימון
10
בעד
ליאור גלבוע,דקלה שן-טל,חיים מימון,שמואל רוטמן,אלי גרינמן,יוסי חזן,ערן קקון,שימי בונפיל,בן ציון רזניק,יעלה מקליס
אושר