הגדלת תב"ר 1123 - תכנון תמ"ל 1041, רובע יהוד מערב.
ישיבת מועצת העיר יהוד מונוסון 11/20
יוזם: יעלה מקליס
קטגוריה: פיתוח
תקציב לאישור: 6033106.00 ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון
תקציר
יעלה מקליס: סעיף 3. אנחנו בהגדלת תב״ר 1123 - תכנון תמ״ל 1041, רובע יהוד מערב. סך ההגדלה
6,033,106 ₪, מקורות מימון: הרשאת רמ״י המצורפת. העירייה פתחה את תב״ר 1123 על סך 3,168,000 ₪ בהתאם להרשאה שהתקבלה מרמ"י בעבור קדם מימון לתכנון תשתיות ציבוריות ברובע יהוד מערב. מנהלת הסכם הגג השלימה את התכנון הראשוני ואומדן עלויות, שאושרו על ידי חברת הבקרה של רמ"י, ובהתאם לכך, אושרה לעירייה הרשאה כוללת על סך 10,486,820 ₪ לטובת השלמת התכנון המפורט ותשלומים לרשות העתיקות על סך 6,033,106 ₪, וסך נוסף של 1,285,714 ₪ בעבור תגבור וסיוע תקציבי למערך הארגוני של העירייה, הנדרש לצורך הפעלת הסכם הגג, כקבוע בסעיף 16 להסכם. סך נוסף זה נלקח בחשבון בעדכון תקציב העירייה לשנת 2020 וכן בתב"ר שאושר לצורך הקמה והפעלה של מנהלת אזורי תעסוקה. עכשיו אנחנו מציגים את המצגת. יש לנו מצגת על רובע יהוד מערב כדי שתתעדכנו מה נעשה עד כה.
...
מרגלית סוכוי: )מציגה מצגת( ערב טוב, שלום לכולם, אני מרגלית סוכוי, אדריכלית נוף בעיסוקי המלא, ואנחנו רוצים להציג לכם כאן תכנון של השטחים הפתוחים של השכונה החדשה כפי שגיבשנו אותו במהלך בערך החצי שנה האחרונה. אני אתחיל ואני מאוד אשמח אם לא תקטעו אותי, תנו לי להציג הכל עד הסוף, אם יהיו שאלות אני כאן, לא הולכת לשום מקום. אנחנו מדברים על הרחבה של שכונת מגורים ואזור תעסוקה, כאשר כאן אנחנו רואים את צירי התנועה המרכזיים שעליהם נשענת השכונה. הכביש ההיקפי הבינעירוני 461 ו-4622, כביש מספר 3 שתוחם את אזור התעסוקה, אנחנו רואים כאן את נחל אונו וכביש מספר 1 שהוא הכביש הראשי של השכונה, כביש פנימי שמפריד בין הפארק ובין שכונות המגורים מספר 4, כביש מספר 2 שניצב לכל הצירים האלה ואוסף אותם בניצב, ולמעשה עוד כביש אחד קטן שנכנס לתוך שכונת צמודי קרקע שקרובים מאוד לבינוי הקיים. כל ציר אפיינו בצורה הנכונה לו, אתם רואים כאן חתכים לכל אחד מהכבישים, כאשר לכל שימוש בתוך מרחב הרחוב נתנו צבע, אז אנחנו יכולים לראות כאן את החלוקה בין שבילים לשבילי אופניים, מיסעות, חניות וכך הלאה. אני עוברת כרגע מהר מאוד על הכבישים ומסבירה אחד אחד. אנחנו מתחילים מהציר החוצה, חתך מספר 1 באזור שבו יש לנו שלוחה לתוך אזורי מגורים קיימים, וחתך מספר 2 שנמצא בתוך מתחמי מגורים. אנחנו רואים שהכביש הזה מקבל פחות או יותר אותו אופי, כאשר באזור הרחב הוא למעשה מין דרך שמשרתת בעיקר את התנועה של אופניים והולכי רגל. חתכים 4, 5 ו-6, 4 זה על הציר בתוך אזור תעסוקה, 5 נמצא בתוך הכביש שמפריד בין הפארק ובין אזור המגורים, ו-4 נמצא, רגע, אמרתי 4, ו-6 גם על אותו הכביש. הכביש הזה קצת משנה את אופיו בהתאם למיקומו בין אזור המגורים לאזור הפארק, כמובן שלכל אחד מהחתכים האלה, אנחנו נותנים מקום לרוכבי האופניים, להולכי הרגל וכמובן לנושא של חניות. בכביש הזה התעסקנו די הרבה עם נושא של חניות ציבוריות שמשרתות את הפארק, את המגורים וגם את מבני הציבור שנשענים על הציר הזה, והחתכים האחרונים שחשוב לדבר גם עליהם. יש לנו את הכביש ההיקפי, חתך מספר 8, שבו כמובן אתם יכולים גם לראות את החלוקה כאן, והכביש הקטן הפנימי של אזור צמודי הקרקע. מה שראיתם שם, אני קצת עשיתי את זה תלת ממדי, כשאנחנו מדברים על רצועות הגינון, אנחנו לא מדברים על גינון נמוך. חתך כביש או חתך רחוב חייב להיות מלווה בעצים והיום כדי שעצים יחיו, יש כבר התקדמות בנושא הזה ואנחנו מייצרים רצועות שלמות לטובת העצים, מתייחסים לעצים כמערכת כמו שמתייחסים לביוב ולמים, ומאפשרים לעצים להתפתח ולתת צל בקיץ ושמש חורף, ואלה הן השיטות, בתכנון יותר מפורט נרחיב על זה קצת יותר. אני נכנסת יותר לעניין של השטחים הפתוחים ואיך הם מתחלקים. אז יש לנו למעשה שטחים שהם צבועים בצבע ירוק בהיר, הכוונה לשטחים פתוחים עם פעילות מאוד אינטנסיבית לשימוש הקהילה ושטחים אפורים ירוקים שהם משמשים גם את התושבים אך עם שימושים יותר מוגבלים, יותר מוגדרים וקצת פחות פעילות אינטנסיבית, הסיבות לכך יפורטו בהמשך. אנחנו כאן רואים את ההצטלבות בין מערכת הולכי הרגל והכבישים שהסברתי קודם ובין החלוקה לשטחים הירוקים ואת תזרים התנועה
...