פתיחת תב"ר רב שנתי למנהלת אזורי תעסוקה לשנים 2022-2020
ישיבת מועצת העיר יהוד מונוסון 8/20
יוזם: יעלה מקליס
קטגוריה: עסקים
תקציב לאישור: 1500000.00 ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון
תקציר
יעלה מקליס: אתגר הופך בעיה להזדמנות. טוב אנחנו חוזרים לסעיף 2 - פתיחת תב״ר רב שנתי
למנהלת אזורי תעסוקה לשנים 2022-2020, סך התב"ר: 1.5 מש"ח, מקורות מימון: הסכם הגג -רמ"י. לאור חשיבות המסחר והתעסוקה כעוגן כלכלי ותעסוקתי חיוני לעיר, ביקשה העירייה וקיבלה במסגרת הסכם הגג, התחייבות מאת רמ"י למימון של מינהלת אזורי תעסוקה שתתמקד בסיוע לתכנון, שיווק ומיתוג אזורי התעסוקה החדשים שיקודמו במסגרת הסכם הגג. בנוסף, תפעל המנהלת לחיזוק הקשר ולשיפור השירות לעסקים באזורי התעסוקה הקיימים ותסייע באפיון צרכיהם, בתיאום עם מחלקת רישוי עסקים ואגפי העירייה. כל זאת, מתוך מטרה לפתח ולהציע כלים תכנוניים לחיזוק מעמדה של העיר ע"י משיכת עסקים מבוססים לעיר, הגדלת מספר מקומות העבודה ומינוף מיקומה הייחודי של העיר, לצורך הפיכתה למרכז תעסוקתי מטרופוליטני משמעותי. החברה הכלכלית הוציאה מכרז למנהל מנהלת אזורי תעסוקה שנבחר לפני כחודשיים ובימים אלו באפיון העסקים בעיר, הכנת תוכנית עבודה רב שנתית לחיזוק אזורי התעסוקה הקיימים ואזורי התעסוקה המתוכננים. יש למישהו שאלות? נדמה לי שכבר הבאנו.
ליאור גלבוע: מה הם יעשו בדיוק? מה המנהלת הזאת תעשה?
יעלה מקליס: אוקיי, אז אמנון נמצא, הוא יספר לכם מה הוא כבר עשה ומה הוא מתכוון לעשות,
במקרה הביאותי עמי.
אמנון בוץ: ערב טוב לכולם. לשאלה לגבי מה המנהלת מתכננת לבצע, אפשר לומר שהיא עובדת
על שני וקטורים מאוד מרכזיים - הראשון הוא בהיבט התכנוני, אנחנו מלווים את גופי התכנון של העירייה ומנהלת הסכם הגג בכל מה שקשור לתכנון אזורי התעסוקה ואזורי המסחר כדי לוודא שמה שמתוכנן אכן יהיה לו פוטנציאל בר מימוש )לא ברור( של תכנון לוגי הגיוני ושבאמת העסקים על כל המנעד שלהם וחברות על כל המנעד שלהם יוכלו למצוא את משכנם במקומות שאנחנו מתכננים וזה לא יהיה רק על הנייר כפוטנציאל. יש גם מכלולים שלמים שמתעסקים עם זה שזה נושא של תנועה, נושא של תשתיות עיר חכמה, נושא של הליכי )לא ברור(, כל זה צריך להיות מותאם לדרישות ולצרכים של העסקים והחברות. את אותו מודל אנחנו מתחילים גם מול המנהלת להתחדשות עירונית, שעיקרה למעשה פיתוח של מתחמים שכוללים בתוכם גם אזורי מסחר. אנחנו צריכים לוודא שבאמת התוכניות לגבי המסחר הם כאלה שאפשר לעבוד איתם ולא יוצרים מצבים שהם בעייתיים אחרי זה לשיווק או שטחים קטנים, חוסר פרופורציה בין שטחים גדולים שאמורים להביא עסקי עוגן כמו פארמים וכיוצא בזה לבין עסקים קטנים. זה בהיבט התכנוני. ההיבט המקורי הוא היום יומי וזה מבנה העסקים בעיר כרגע זה למעשה עיסוק בכל הנושא של קידום ופיתוח העסקים ושיתופי הפעולה יחד עם משרד הכלכלה הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים, איסוף של פרויקטים שמסתובבים היום בשלטון הציבורי כמו היוזמה של גוגל שמתרוצצת עכשיו שהתחילה ושהעירייה בעקבות פעילותה גם קיבלה את האפשרות להיות בין עשר העיריות הראשונות שיכולות להיכלל בתוך הפרויקט שהעיקרון שלו זה )לא ברור( ומעבר בעלי עסקים קטנים ובינוניים להקים אתרי מכירות באון ליין ובפייסבוק. זה ממשיך לכל מה שקשור לפעילות מסחרית תומכת. היה לכם עדות, ראיתם את זה במהלך אוגוסט הסיורים היומיים שביצענו או הפעילות שנקראת "קונים ומבלים ביהוד מונוסון", כל מה שעומד מאחורי העיקרון הזה זה לייצר טרפיק בקרבת העסקים ולהשתמש גם בעסקים מקומיים. הנושא של רכש מקומי, שזה אומר קניה של גופי עירייה מתושבי יהוד שמנהלים פה עסקים או לחלופין מנהלים פה עסקי יעוץ למיניהם, שהעירייה יכולה לצרוך אותם. אנחנו כבר בסוף השבוע הזה יוצאים בגל שני של קמפיין גיוס לאגף לשירותים חברתיים שהרים את הכפפה )לא ברור(, שכל הפעילות שהם מבצעים במסגרת ההפעלות שלהם יבוסס על כוח מקומי, כוח רכש מקומי. כל נושא של, אני קורא לזה, יצור המרחב הציבורי בעיקר באזור התעסוקה, עומדת מאחורי זה תפיסה שבאה ואומרת, ככל שאתה מנגיש את המרחב הציבורי לשימוש אנשים שמשתמשים בו שזה עובדים שלא בהכרח תושבי העיר, זה יוצר איזה שהוא לחץ נגדי או חוזר מצד עובדים כלפי בעלי החברות עצמם שהמקום הזה הוא מקום מועדף, יש עדויות ברורות מאזורים אחרים שפעילות כזאת הצליחה להביא לתוכה עסקים וחברות בעקבות בקשות של עובדים. הרעיון הוא באמת לבצע את ההנגשה הזאת. כמובן כל הנושא של פרסום ויחסי ציבור, לא מדובר סתם במה שנקרא פרסום עירוני, אלא מדובר ממש בפרסום של העסקים עצמם )לא ברור( פרסום עסקים ושמות הכל כשירות עירוני. אותו כנ"ל לגבי יחסי ציבור עבור עסקים, אחד הקמפיינים שאנחנו רוצים לעלות בזמן הקרוב זה פונים לקונים, תושבי יהוד קונים רק ביהוד מונסון. זהו, אלה בגדול הדברים, אם יש עוד שאלות )לא ברור( אבל אם יש עוד מישהו שחשוב לו לדעת, אני אשמח לשבת עם כל אחד ואחת ולהציג בפניכם את הפרטים. יש עוד נושא אחד אחרון שהוא חל על שני עולמות, וזה הנושא של לקחת את תחום החלל וכרגע אנחנו עובדים על תוכנית מאוד רחבה ואסטרטגית שמנסים לקחת את התחום הזה ולמנף אותו גם למדינה שהולכת להשקיע בתשתיות חלל מבחינת המדינה ואנחנו רוצים להיכנס לתוך מאגר ההשקעות האלה. גם בתחום החינוך, גם בתחום החדשנות, וגם בתחום )לא ברור( עצמו. תודה.
יעלה מקליס: תודה. כן?